FAQ - ALO iPhone repair

Algemeen

Hoe werkt dit?

  1. Je brengt je toestel ter reparatie bij een ALO service point en in de meeste gevallen wordt er meteen een uur afgesproken waarop het toestel terug kan worden opgehaald. Bij specifieke schadegevallen wordt je gecontacteerd wanneer het toestel klaar is. Betaling gebeurt wanneer u het toestel terug komt ophalen en enkel als je volledig tevreden bent. 100% klantentevredenheid is onze grootste prioriteit!

  2. Indien je niet over de tijd beschikt om langs te komen, kan je je toestel ook opsturen. Contacteer ons voor een aanmeldformulier en verstuur dit samen met je toestel naar het adres van je servicepoint. Zodra het toestel hersteld is en wij de betaling ontvangen hebben wordt het toestel teruggestuurd.

Wat zijn jullie openingstijden?

Deze verschillen per locatie maar zijn zeer flexibel. Stuur een berichtje naar de stad van je voorkeur om vlot een afspraak te maken.

Zijn jullie in het weekend geopend?

Op bepaalde locaties kan je inderdaad ook in het weekend terecht wanneer er een probleem is met je iPhone. Contacteer het servicepoint in je buurt!

Wat zijn jullie locaties?

Je kan alle locaties hier terugvinden.

Betalingen

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Je kan steeds contant, met de app of via overschrijving betalen.

Wanneer moet ik betalen?

Je betaalt als je je iPhone ophaalt of later via afgesproken overschrijving. Voor zakelijke klanten kan dit uiteraard op factuur.

Reparatieproces

Werken jullie met originele onderdelen?

Ja, wij werken uitsluitend met originele onderdelen. Dit om de kwaliteit en de garantie te kunnen waarborgen.

Behoud ik mijn data?

Ja, alle reparatie worden uitgevoerd met behoud van data. Wij adviseren wel altijd om zelf even een back-up te maken van je gegevens.

Moet ik mijn bestanden van mijn toestel halen?

Nee, alle reparaties worden uitgevoerd met behoud van data. Wij adviseren wel altijd om zelf even een back-up te maken van je gegevens en kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor gegevensverlies.

Hoe lang duurt mijn reparatie?

Gewoonlijk voeren wij de reparatie binnen 30 minuten voor je uit. Mocht het om een complexere reparatie gaan dan stellen wij je hiervan op de hoogte.

Wanneer heb ik mijn toestel terug?

Dit is meestal de dag zelf. Het servicepoint licht je hier duidelijk over in op het moment dat je je iPhone binnenbrengt. Soms kan je gewoon op de reparatie wachten.

Wat is de status van mijn reparatie?

Zodra je iPhone hersteld is brengen we je hiervan op de hoogte. Check your sms/e-mail!

Hoe maak ik een reservekopie?

Waarom moet je kiezen voor een reparatie met originele onderdelen?

Als je je device wilt laten repareren en je gaat op zoek naar een reparateur dan zal je voor de reparatie verschillende prijzen maar ook verschillende type aanduidingen tegenkomen voor wat betreft de te gebruiken onderdelen.

Wat zijn de grote verschillen en risico’s die je loopt wanneer je kiest voor een niet-gecertificeerde reparateur en niet-originele onderdelen?

Een gecertificeerde reparateur is opgeleid voor het repareren van de verschillende devices en volgt ook up-date trainingen voor de nieuwe devices die jaarlijks worden uitgebracht. Bovenaan de servicelocatie pagina van uw servicepunt kunt u zien voor welke devices uw servicepunt deze training succesvol heeft gevolgd.

Dan zijn er nog eens grote verschillen in de gebruikte onderdelen door de verschillende smartphone reparateurs.

We kunnen 3 kwaliteiten van onderdelen onderscheiden:

  • OEM/Original: Dit is de hoogst mogelijke en originele kwaliteit (met deze kwaliteit repareren de ALO vestigingen).

  • Refurbished: Bij deze kwaliteit hergebruikt men een LCD en zet daar een nieuw glazen schermpje op. Hiervoor kan men gebruik maken van originele of high copy.

  • High Copy/AAA: Dit is de laagst mogelijke kwaliteit.

De prijsverschillen van de onderdelen tussen de verschillende kwaliteiten kunnen oplopen tot wel 2,5 keer de prijs van de goedkoopste kwaliteit.

Welk risico loopt u indien u kiest voor een reparatie met niet originele kwaliteit?

Tijdens iOS software updates kunnen er storingen optreden. Waardoor:

  • Je iPhone kan vastlopen

  • Vingersensoren niet meer werken

  • Het scherm kan loskomen uit de behuizing. Waardoor:

  • Er stof en/of vocht in het toestel kan komen.

Het scherm wordt minder responsief op je vingers waardoor je vertragingen ervaart of je iPhone reageert helemaal niet meer op je vingers.

Moet ik mijn iPhone steeds updaten of kan deze hierdoor trager worden?

Dit blijft een persoonlijke keuze. Als je toestel minder dan 3 jaar oud is raden we aan steeds de nieuwste software te installeren.

Wanneer kan ik mijn telefoon laten repareren?

Tijdens de openingsuren van onze servicepoints. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde locatie! Voor reparaties na openingsuren aan huis is het mogelijk het kantoor in Tielt te contacteren. Vraag gerust de opties en tarieven na.

Wat repareren jullie en wat kost het?

Hier vind je alle reparaties en prijzen. De reparaties worden uitgevoerd door getrainde medewerkers voor vaste prijzen. Wanneer blijkt dat we meer moeten repareren dan het aangegeven defect, stemmen we dit altijd eerst met je af.

Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven bij aanmelding?

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.

Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon?

We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

Vragen jullie onderzoekskosten?

Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Wat is de status van mijn reparatie?

Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Als je een vraag hebt over een reparatie, kun je een mail sturen naar info@alo.be. Je krijgt binnen één werkdag antwoord. Je kunt ook langskomen in één van onze winkels waarin we repareren.

Waar en wanneer zijn de servicepoints geopend?

Je kunt de openingstijden per locatie vinden op onze winkelpagina.

Hebben jullie ook leentoestellen?

Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar. Daar moet je nu nog zelf voor zorgen.

Wat als ik zelf nog garantie heb?

Wanneer je nog garantie hebt, houdt er rekening mee dat eigen schade niet wordt vergoed binnen garantie en je je toestel vaak langer kwijt bent.

Hebben jullie ook accessoires voor mijn iPhone?

Wij bieden zowel op de site als in de winkel een breed assortiment van accessoires aan.

Krijg ik mijn screenprotector terug?

Bij het openmaken van de iPhone moeten wij soms de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je aanbrengen voor de kostprijs.

Wanneer krijg ik mijn gerepareerde telefoon terug?

Als je jouw telefoon inlevert voor reparatie in één van de servicepoints, kun je deze binnen 2 uur weer ophalen. De duur per reparatie verschilt, maar is nooit langer dan 2 uur. We kunnen uiteraard ook jouw toestel met de post weer terugsturen, dat kun je aangeven bij het inleveren. In dat geval wordt de iPhone pas de dag na inleveren bezorgd.

Ik ben verzekerd, wordt de reparatie van de schade vergoed?

Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij je eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij ALO. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur.

Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?

We kunnen geen garantie geven dat je telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we deze weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Let wel: een gebroken iPhone is ook niet waterdicht! Douchen met je telefoon is trouwens ook afgeraden.

Ik heb een andere vraag

Mail je vraag naar info@alo.be of rechtstreeks naar het dichtstbijzijnde servicepoint.